Sağlık – Ruyaja.com Rüya Tabirleri https://www.ruyaja.com Rüyalarınız anlamsız kalmasın Mon, 20 Feb 2012 08:24:22 +0000 tr hourly 1 https://wordpress.org/?v=5.2.12 Lens alırken buna dikkat edin https://www.ruyaja.com/saglik/lens-alirken-buna-dikkat-edin.html https://www.ruyaja.com/saglik/lens-alirken-buna-dikkat-edin.html#respond Mon, 20 Feb 2012 08:20:46 +0000 http://www.ruyaja.com/?p=12326 Kontakt lens seçimlerinde göz sağlığı için dikkat edilmesi gereken başlıca unsurlar…

Sağlık nedenleriyle olduğu kadar güzel görünmek amacıyla da kullanılan kontakt lensler, daha fazla kâr etmek isteyen bazı satıcılar nedeniyle göz sağlığını tehlikeye sokuyor.

Kontak lenslerden, sadece bir gün kullanılıp atılması gerekenleri, 'aylık' diye satan kimi sahtekârlar, kullananlarda tedavisi güç görme kayıplarına neden olabiliyor. Kontakt lens satıcıları, piyasada günlük lenslerin 6 çift olarak bir kutuda satıldığını, bazı satıcıların bu kutuyu açarak içerisindeki lensleri çift olarak sattığını öne sürdü.

KORNEADA ÖDEM YAPABİLİR

Göz Hastalıkları Uzmanı Opr. Dr. Filiz Kuzum Akyol, lensin uzun süreli gözde kalmasının gözde enfeksiyona neden olabileceğini söyledi. Akyol "Günlük olarak satılan lenslerin daha fazla kullanılması ise çok daha tehlikeli sonuçlar doğurur. Tedavisi çok güç görme kayıplarına neden olabilir. Korneada ödem yaratabilir" diye konuştu.

]]>
https://www.ruyaja.com/saglik/lens-alirken-buna-dikkat-edin.html/feed 0
Grip ve soğuk algınlığına karşı yoğurt tüketin https://www.ruyaja.com/sifali-bitkiler/grip-ve-soguk-alginligina-karsi-yogurt-tuketin.html https://www.ruyaja.com/sifali-bitkiler/grip-ve-soguk-alginligina-karsi-yogurt-tuketin.html#respond Mon, 20 Feb 2012 08:20:46 +0000 http://www.ruyaja.com/?p=12331 Sakarya Veteriner Hekimler Odası Başkanı Mustafa Yıldız, yoğurdun içinde bulunan, vücudun savunma sistemini geliştirdiğini ve hastalıklardan korunmaya yardımcı olduğunu söyledi.
  
Mustafa Yıldız, yaptığı açıklamada, kış aylarının olumsuz etkilerini asgariye indirmek için günlük belli bir miktar yoğurt tüketimi önerdiklerini kaydetti. Yoğurt, kefir ve süt ürünlerinde bulunan probiyotik mikroorganizmaların insanların savunma sistemiyle ilgili işlevlerinde olumlu etki gösterdiğini vurgulayan Yıldız,  bilimsel araştırmalarda probiyotiklerin bağırsak hastalıkları üzerinde etkisi olduğunu ifade ederek şu bilgileri verdi: ""Klinik beslenmede görülen ilerlemelerden dolayı uzun ve sağlıklı yaşamak, soğuk algınlığı, grip gibi solunum sistemi enfeksiyonları, ishal, bağırsak enfeksiyonları sorunlarından korunmak ya da klinik belirtilerini azaltmak için günlük yoğurt, kefir gibi mayalı ürünleri 250 gram ile 1 kilo arasında tüketebilirsiniz. Kış aylarının olumsuz etkilerini asgariye indirmek için günlük yoğurt tüketimini öneriyoruz. Bu ürünler taze, hiçbir katkısı olmayan süt ürünleri tercih edilmesi önemli."
   
Yıldız, ayrıca son yıllarda yapılan araştırmada da probiyotiklerin özellikle bronşit ve sinüzit gibi kronik tekrarlayan solunum sistemi enfeksiyonlarında nükslerin azalmasına neden olduğunu da sözlerine ekledi.

]]>
https://www.ruyaja.com/sifali-bitkiler/grip-ve-soguk-alginligina-karsi-yogurt-tuketin.html/feed 0
Aşırı sıcak yemek mide düşmanı https://www.ruyaja.com/saglik/asiri-sicak-yemek-mide-dusmani.html https://www.ruyaja.com/saglik/asiri-sicak-yemek-mide-dusmani.html#respond Mon, 20 Feb 2012 08:20:45 +0000 http://www.ruyaja.com/?p=12324 Aşırı sıcak gıda tüketen toplumlarda mide kanseri riskinin diğer toplumlara göre 3.3 kat yüksek olduğu bildirildi.

Toplum Sağlığı Araştırma ve Geliştirme Merkezi (TOSAGEM) Başkanı Prof. Dr. Nazmi Zengin, gıdaların aşırı sıcak olmamasına özen gösterilmesi gerektiğini ifade etti. Zengin, şunları kaydetti: “Kaynar yiyecek ve içecekler başta ağız mukozamız olmak üzere sindirim sistemimize ciddi zarar verir. İnsanlarda özellikle yutak ve yemek borusu aşırı sıcağa maruz kalmaktan ciddi zarar görebilir. Burada oluşan yanıklar gıda alımını bozan darlıklara ve ileride de bu organlarda kansere zemin hazırlayabilir. Sıcak yiyecek ve içecek tüketimi ile mide kanseri arasında da ilişki vardır. Araştırmalar, aşırı sıcak gıda tüketen toplumlarda mide kanseri riski 3.3 kat yüksek. Kışın aşırı sıcak yemek damak zevkine de sağlığa da zararlı.’’

]]>
https://www.ruyaja.com/saglik/asiri-sicak-yemek-mide-dusmani.html/feed 0
Günde üç mü yoksa altı öğün mü yemeli? https://www.ruyaja.com/saglik/gunde-uc-mu-yoksa-alti-ogun-mu-yemeli.html https://www.ruyaja.com/saglik/gunde-uc-mu-yoksa-alti-ogun-mu-yemeli.html#respond Mon, 20 Feb 2012 08:20:45 +0000 http://www.ruyaja.com/?p=12323 Sağlıklı beslenebilmek için ne zaman ve ne kadar yemek yemek gerekli? Banu Kazanç, aklı karışanlara önemli tavsiyelerde bulunuyor: "Kendinizi nasıl iyi hissediyorsanız, öyle beslenin"

Beslenme ve diyet uzmanı Banu Kazanç, bir öğünde salata dahil üç çeşit yenmesini öneriyor. Peki, ideali günde kaç kez yemek yemek? Kazanç, çok tartışılan öğün sayısına yönelik altın diyet önerilerini açıkladı:

TERCİH SİZE KALMIŞ
Yemek yemenin aslında belli bir zamanı yoktur, acıktığında yenilir. Genel olarak sabah-öğlen-akşam olmak üzere belirlenen zaman dilimleri her zaman eşit aralıklarla da değildir. Sabah kahvaltısı 7.00-9.00, öğle yemeği 12.00-14.00, akşam yemeği 19.00-21.00 olarak benimsenmiştir.
Sorun; ne sıklıkta yediğiniz değil, ne kadar yediğinizdir. Porsiyon ve kalorileri azaltmak için kendinizi nasıl iyi hissederseniz öyle beslenmeyi; üç veya altı öğünü seçebilirsiniz.

16.00'DA ARA ÖĞÜN
Ancak insülin direnci; tip II diyabeti veya reaktif hipoglisemi hastası olduğunda başlar. Bu hastaların kan şekerlerini aşırı yükseltmeyecek şekilde daha sık olarak düşük glisemik indeksli karbonhidratlar tüketmesi veya glisemik indeksi düşürmek için basit karbonhidratları bir miktar yağsız proteinler ile birlikte yemeleri gerekir.
Açlık hissettiğinizde gerçekten aç olmayabilirsiniz. Böyle durumlarda bir bardak su içerek kendinizi test edin. Bazen susadığınızda da vücudunuz açlık tepkileri verebilir.
Biyolojik ritme bağlı olarak saat 16.00 gibi vücutta hafif bir şeker düşüklüğü yaşanır. Bu da yeniden enerjinize kavuşmak için hafif bir şeyler yeme isteği oluşturur.
Başka bir açıdan bakıldığında ise yoğun iş temposuna çay/kahve arası vermek, bir şeyler atıştırmak aynı zamanda dinlenmeyi, işe mola vermeyi sağlar.
Şehir hayatı ve yoğun iş programları nedeniyle akşam yemekleri olması gereken saatten daha geçe kayabilir. Öğle ve akşam arasındaki süre uzun olacağından saat 16.00'daki ara öğün mutlaka tüketilmelidir.

YEMEKLERDEN SONRA KISA BİR MOLA VERİN
Yemeklerden sonra salgılanan hormonlara bağlı olarak vücut yavaşlama eğilimi içine girer. Bazı ülkelerde (Meksika, İspanya) bu saatlerde 'siesta' denen dinlenme saatleri vardır.

DENGEDE TUTUN
Günümüz koşullarında iş ortamınız buna izin vermeyebilir ama en azından 15-20 dakika süre için çalışma temponuzu düşürebilirsiniz. Ya da beslenme düzeni ile enerjinizi yükseltebilirsiniz.
İşin püf noktası; kan şekeri düzeyini artırmak ve öğleden sonra geri kalan zaman için nispeten sabit tutacak bir aperatif seçmektir. Düşük kan şekeri, enerji ve konsantrasyon azalmasına neden olabilir.
Bazı proteinlere, karbonhidrat ya da sağlıklı bir yağ içeren fındık, doğal fruktoz içeren meyve gibi karbonhidrat açısından zengin bir gıda ekleyerek; kan şekeri seviyesini dengede tutabilirsiniz.
Taze veya kuru meyveler, fındık ile peynir, kepekli kraker, muz, ananas parçaları ya da mandalina, portakal ve yoğurt ile seçenekler oluşturabilirsiniz.

VÜCUDUN RİTMİNE AYAK UYDURUN
Vücut; gün ışığına bağlı olarak gündüz daha aktif olur, gece ise organların onarımı için dinlenmeye uygun bir ritimle hareket eder. Gün içinde vücudunuzda değişik saatlerde, gün ışığına bağlı olarak farklı enzim ve hormonlar salgılanır.

KALP ATIŞI DEĞİŞİYOR
Farklı saatlerde vücut ısısı, kalp atışı, hormon salgıları değişir. Bunlara bağlı olarak metabolizmanızın daha hızlı ve daha yavaş çalıştığı dönemleri olur. Biyolojik saat olarak isimlendirilen, vücudun doğal ritmine (sirkadiyen) uygun bir beslenme tarzı seçerseniz vücudunuzu zorlamamış olursunuz.

ÖĞÜN SAYISI ARTTIKÇA YENEN MİKTAR AZALIR
Üç ana öğünle besleniyor ve yiyecek miktarını abartıyorsanız, yemeklerden sonra şişkinlik, uyku hali, rehavet gibi şikayetleriniz oluyorsa; bu tarz beslenme size uymuyor demektir! Öğün sayısını artırıp miktarları azaltmanız gerekir. Her ara öğün, ekstra 100-150 kalori demektir. Ana öğün seçimlerinde bunu göz önüne almak gerekir.
Üç öğünden fazla beslenme ihtiyacı; kandaki şeker seviyesinin ve insülin salım mekanizmasını kontrol etmek için önerilir. Kandaki şeker seviyelerini kontrol altında tutmak, az ve sık beslenme ile mümkün olur.
Sık ama küçük porsiyonlarla beslenirken ara öğünlerin daha az kalorili olması temel prensiptir.
İnsülin seviyelerini korumanın bir diğer yolu ise yeşil yapraklı ve lif içeriği yüksek meyveler, sebzeler, basit karbonhidratlar yerine kepekli tahıllar, az yağlı süt ürünleri ve faydalı yağlar içeren fındık, ceviz tercih etmektir.

GÜNDÜZ YENEN ENERJİ GECE YENEN YAĞ OLUR
Atıştırmalar veya ara öğünler, açlığı bastırıp bir sonraki öğünde iştahı kontrol etmek için yenmeli, oyalanma aracı veya eğlencelik olarak algılanmamalıdır.

SAĞLIKLI SEÇİMLER
Vücut, sabah saatlerinde aldığı besinleri enerji olarak kullanırken akşam saatlerinde ise besinleri yağ olarak depolanmaya daha müsaittir. Bu nedenle şeker ve yağ kullanımını öğlen ve akşam yemeklerinde kısıtlamak gerekir.
Sabah ve öğlen arasında geçen süre az olduğu için kahvaltıda proteinli bir mönü seçenlere ara öğün gerekmeyebilir. Ancak kahvaltıyı bir meyve ile geçiştirenlerin yemek öncesinde mini bir öğün yemeleri önerilir. Az yağlı yoğurt, 1 parmak dil peyniri ile 1-2 yulaflı kraker, küçük bir avuç fındık veya taze meyve doğru tercihlerdir.

GEÇ YATANLARA…
Akşam yemeğinden sonra geç saatlere kadar oturma alışkanlığı olanlar, yatmadan önce çok hafif bir şeyler yiyebilir. Özellikle süt içmek, uykuya daha rahat hazırlanmayı sağlayacaktır. – Günaydın –

]]>
https://www.ruyaja.com/saglik/gunde-uc-mu-yoksa-alti-ogun-mu-yemeli.html/feed 0
Mercimekte ilaç mı var? https://www.ruyaja.com/saglik/mercimekte-ilac-mi-var.html https://www.ruyaja.com/saglik/mercimekte-ilac-mi-var.html#respond Mon, 15 Aug 2011 14:40:44 +0000 http://www.ruyaja.com/?p=9872 Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca, ''mercimekte ilaç var'' konulu haberlere ilişkin, söz konusu mercimeklerin iddiaların aksine Türkiye piyasasına girmediği, serbest bölgelerden üçüncü ülkelere ihracatının gerçekleştiği, bu nedenle denetim dışında kaldığı belirtildi.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, bazı basın yayın organlarında yer alan, ''mercimekte ilaç var'' başlıklı haberle ilgili, kamuoyunun eksik ve yanlış bilgilendirilmesine yol açacağı gerekçesiyle yazılı açıklama yaptı.

-''TİCARETE KONU GDO'LU MERCİMEK BULUNMAMAKTADIR''-

''Dünyada ticarete konu GDO'lu mercimek bulunmadığı'' kaydedilen açıklamada, şu ifadeler yer aldı: ''Habere konu olan mercimek GDO açısından riskli bir ürün olmadığından ithalatı aşamasında GDO kontrolleri yapılmamaktadır. Ancak, ithal edilen mercimeklerde ilaç kalıntısı (pestisit) analizleri yapılmakta olup, Türk gıda mevzuatına uygun olan ürünlerin yurda girişine izin verilmektedir.''

Açıklamada, Gıda ve Yemde Hızlı Alarm Sistemi'nin (Rapid Alert System for Food and Feed–RASFF), gıda ve gıda ile temas eden madde ve malzemelerle yemden kaynaklanan insan ve hayvan sağlığını doğrudan ve/veya dolaylı olarak olumsuz yönde etkileyen risklerle ilgili olarak Ulusal Temas Noktası ve İl Temas Noktaları ile Avrupa Birliği Komisyonu arasındaki bilgi akış sistemi ve alınan tedbirlerin koordinasyonuyla ilgili uygulamaları kapsadığı vurgulandı. ''Mercimek
ürünü ile ilgili olarak 16 adet RASFF bildirimi alındığı'' kaydedilen açıklamada, şöyle denildi:
''Glyphosate, bitkisel üretimde yabancı otlara karşı kullanılan total bir herbisittir. Ülkemizde ve AB'de mercimekte tavsiyesi bulunmamaktadır. ABD ve Kanada'da mercimekte yabancı otlara karşı çıkış öncesi tavsiyesi bulunmaktadır.

Ülkemizde ve AB'de mercimekte kullanımı olmadığından, MRL değeri tespit edilebilen en küçük değer olan 0.1 ppm'dir. Kanada'da bu değer 4 ppm, ABD'de ise 5 ppm'dir. Habere konu olan mercimekler iddiaların aksine, ülkemiz piyasasına girmeyerek, serbest bölgelerden üçüncü ülkelere ihracatı gerçekleştiğinden dolayı denetim dışında kalmaktadır. Bakanlığımızca ithali söz konusu olan ürünlerin denetim ve kontrol işlemleri titizlikle yürütülmektedir.''

]]>
https://www.ruyaja.com/saglik/mercimekte-ilac-mi-var.html/feed 0